IRODA - TÉR - TREND Vállalkozói fórum beszámoló
2018. december 04. | Hírek
2018. november 28-án vállalkozói fórumot tartottunk a Budapest Projekt Galériában, melyen az IRODA témakörét jártuk körbe.
Bogdán Szandra projekt menedzserünk a coworking és a hagyományos irodaterekről beszélt. Az előbbi előnyei a költséghatékonyság, a nyílt kommunikáció és a hálózatépítés, hátránya viszont, hogy hiányzik a saját brand. Ezzel szemben a tradicionális irodákat a saját igényeinkre szabhatjuk és erős brandet építhetünk, viszont karbantartási/felújítási költséggel jár.
A Kibérelem.hu weboldal erre nyújt megoldást, hiszen a közösségi iroda szolgáltatásait adja az oldalon kibérelhető üzlethelyiségekhez. Célja a budapesti üres ingatlanok megtöltése élettel, és természetesen üzlettel! Az oldal egy olyan innovatív honlap, mely bárki számára ingyenesen elérhető. Már a kibérelhető iroda megtalálásában is nagy segítséget nyújt, hiszen a GfK friss gazdasági adatokat biztosít, mely hamarosan egy konkurencia keresővel is kibővül. Az oldalra ellátogatók ajánlásokat tehetnek, hogy az utcájukban lévő üres üzlethelyiség mire lenne ideális. Ha kibéreltük a megfelelő irodát, akkor a felújításhoz, berendezéshez szükséges szakértőkre az oldal segítségével könnyedén rátalálhatunk, így ezzel sem kell felesleges időt töltenünk. A cél egy olyan vállalkozói közösség kiépítése, mely segíti és bemutatja a kezdő vállalkozásokat, komplett szolgáltatói csomagot biztosít és nyílt kommunikációval partnerkapcsolatot épít ki.
Második előadó Paukovics Gábor volt a Kinnarps Hungary Kft-től. A Kinnarps teljes körű belsőépítészeti megoldásokat biztosít irodákba és közösségi terekbe, amelyek támogatják az ott dolgozók hatékonyságát, kreativitását és jó közérzetét. Hisznek az irodaterek közösségformáló, támogató és inspiráló erejében és a testre szabott terekben, amelyek a jelenlegi kollégákat motiválják a jövőbeliek számára pedig vonzóbbá teszik a céget.
Előadásából megtudtuk, hogy a jövő irodáiban a design és a kommunikáció szerepe megnő. Fontos, hogy az összes dolgozó (alfák, x, y, z generáció) igényét figyelembe vegyük, hiszen "az irodát egy csapat használja, ugyan arra a csapatra tervezzék is."
Folyamatosan kutatják a legújabb munkavégzési trendeket, így alkották meg a Next Office-t: a Kinnarps koncepcióját a jövő irodáinak.
Végül Mentes Endre az ACG Reklámügynökség kommunikációs partnere saját irodájukat mutatta be, hiszen 2017-ben elnyerte az Év irodája díjat. Az iroda valóban 21. századi. Inspiráló, ahol a különböző osztályok egymáshoz közel, együtt dolgozva, de nyugodt körülmények között tudnak dolgozni, alkotni. Rengeteg gondolkozó, relaxációra, elmélyedésre alkalmas hellyel és fiatal tervezők design elemeivel tették még vonzóvá a tereket.
Az irodai részlegek egymástól elszeparálva, de mégis optikailag, festett üveg térelválasztókkal összekötve közösségi terekkel, kávézó és pihenő részleggel, valamint teakonyhákkal és kiszolgáló helyiségekkel rendelkezik. Az asztalok mindegyik részlegnél úgy vannak csoportosítva, hogy a legjobban kiszolgálják az igényeket, 5-6 fős alkotói teameket, együtt illetve önállóan dolgozó munkatársakat. Elmondta, hogy aminek a kollégák a legjobban örültek az az volt, hogy mindenki azonos széket kapott, ettől érezték igazán, hogy ők egy csapat!
A fórum kötetlen beszélgetéssel zárult. A résztvevők pedig sok hasznos és inspiráló tanáccsal lettek gazdagabbak.